Markkinointimoka
Olipa kerran Suomen suurin kännykänvalmistusfirma. Meni hyvin, meni huonosti, mutta markkinointi on aina mielenkiintoista. Eikä me tavan talliaiset kyllä aina ymmärretä sitä.
Kyse on tietysti Nokiasta, se tempaisee taas.
Tunnen erinäisiä dj:tä, jotka jopa juoksevat pitkin maailmaa erinäisten toisten dj:iden perässä. Nyt yksi näistä huippunimistä on tulossa Suomeen; Dimitri form Paris soittaa Club Lumiassa. Club Lumia on Nokian projekti vuodelle 2012.
Tähän tapahtumaan, jossa Dimitri from Paris soittaa, eivät kuitenkaan kaikki pääse. Kyseessä on kutsuvierastapahtuma, johon Nokia kuitenkin armollisesti on arponut 150 lippua kutsuvieraslistan ulkopuolelta. Luulen että ne, joille Dimitrin kuuleminen livenä on tärkeää, ovat kaikki osallistuneet tähän arvontaan. Suuri osa pettyy.
Onko se nyt hyvää markkinointia, jos joku Dimitri from Parisin tyyppinen dj tuodaan tänne perähikiälle ja vaivaiset 150 lippua kutsuvieraslistan ulkopuolelta on ARVONNASSA? Loput vieraista ovat tietysti niitä kutsuttuja, joita ei voisi vähempää kiinnostaa joku ranskis levynpyörittäjä. Tunnen monia ihmisiä jotka ovat tällä hetkellä hyvin pettyneitä siihen että tämän tason dj jää näkemättä ja heidän sijastaan klubilla pyörii silmäätekeviä jotka eivät edes tajua kyseessä olevasta musiikkityylistä tuon taivaallista. Osa pettyneistä on Nokialla töissä, eikä uskalla avata suutaan potkujen pelossa.
Vastaa