Homojen hommaa osa 2

Homot ja kirkko

Eilen oli telkkarissa kuulema homoilta. En katsonut ohjelmaa mutta olen lukenut debaatista lehdistä.
Hommassa on (ainakin) neljä ongelmaa:
1) Homot pyytää kirkolta hyväksyntää sellaiselle asialle joka kirkon pyhän kirjan mukaan on väärin, eihän ne semmoista voi hyväksyä. Ihan ymmärrettävää. Puusilmäistä homojen puolelta.
2) Kirkko on kuitenkin hyväksynyt monta muuta asiaa jotka Raamatussa kielletään. Esim sellaiset vaatteet jotka on tehty useammasta eri materiaalista. Joustamatonta kirkon puolelta, millä perusteella ne päättää että mikä vanha sääntö on liian vanha noudatettavaksi ja mikä ei?
3) Ortodoksinen kirkko ei kai ollut mukana keskustelussa. Miksi tämä kohina keskittyy ev. lut. kirkkoon? Kait ortodoksinen kirkkokin kuitenkin saa avioliittoon vihkiä.
4) Kirkko ja valtio pitäisi erottaa, silloin kellään ei ois mitään sanomista kirkojen mielipiteeseen mihinkään. Esim avioliitto ois kolmen kauppa: kaksi aikuista ja valtio eikä millään kirkolla ois mitään asiaa siihen väliin. Samalla päästäis muistakin harmittavista asioista, esimerkiksi siitä että vaikka minä en kuulu kirkkoon, maksan silti kirkollisveroa kun kulutan rahaa. Yhteisövero, paskaa.

Kaikenkaikkiaan mulle on se ja sama että kenen kanssa kukin menee naimisiin, tai vaikka että kuinka monen kanssa. Mulla on vain kolme ehtoa avioliitolle: se, että kaikki asianosaiset ovat täysi-ikäisiä, itsevaltaisia ja vapaaehtoisesti hommassa mukana olevia ihmisiä. Se, ovatko osalliset kaksi- tai enempilukuisia tai mitä sukupuolta he ovat, ei kuulu mulle. Eikä muillekaan.

Adoptioasiasta olen hiukan kahden vaiheilla. Aivan kuin jokaisen ihmisen perusoikeuksiin kuuluisi lisääntyä tai saada lapsia. Minusta ei kuulu. ”Minä haluan lapsen” sanoo joku ja itkee, jos ei saa. Voivoi, aina ei saa kaikkea mitä haluaa. Minäkin haluan terveet keuhkot. Ei ole näköpiirissä. Sanoisin että terveiden keuhkojen halu menee vielä vieteissä lisääntymisen yli koska ihmisen perustavanlaatuisista vieteistä yksi on elossapysyminen ja sitä varten on pakko hengittää.

Kaiken lisäksi kaiken järjen mukaan homopariskunta ei voi lisääntyä. Adoptiota pitäisi minun mielestä katsoa aina lapsen kannalta, mikä on sille lapselle parasta. Sen takia olen kahden vaiheilla, että minun nähdäkseni lapsi tarvitsee turvalliset vanhemmat, mutta joskus on puhuttu että isä ja äiti olisi paras ratkaisu. En tiedä onko lapselle isä ja isä tai äiti ja äiti yhtä hyvä kuin isä ja äiti.

Ihanaa jos ne, jotka haluavat lapsia saavat niitä. Surullista jos ne, jotka haluavat lapsia eivät saa lapsia. Mutta sille nyt vaan ei voi mitään koska kaikkea ei saa mitä haluaa.

Täytyypi vielä lisätä että eivät kaikki homot vaadi kirkolta tai yhteiskunnalta kymmentä hyvää ja yheksää kaunista. Niin että kun sanoin alussa että ”homot haluavat sitäjatätä” niin tiedostan kyllä että eivät kaikki homot.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s