Psykoosiresepti

Posted On 11.05.2009

Filed under Terveys

Comments Dropped leave a response

Kirjoittelin taannoin että sain Champix-reseptin kun en halua enää savuta. Nyt Iltalehti, tuo luotettava tiedonlähde, kertoo, että
”Oulun yliopiston tutkijat ovat havainneet, että varenikliinilääkityksen pikainen lopettaminen voi aiheuttaa aiemmin psyykkisesti täysin terveelle henkilölle hallusinoosin. Se on kemiallisesti syntyvä psykoosin kaltainen tila, jossa henkilö kokee aistiharhoja.” Thihi. Varenikliini=Champix.

Sama uutinen kertoo myös amerikanuutisia: ”Yhdysvaltain lääkelaitos antoi viime vuonna varoituksen siitä, että varenikliinilääkkeen käyttäminen saattaa aiheuttaa vakavia psyykkisiä oireita henkilöille, jotka ovat aiemmin kärsineet psyykkistä ongelmista. Näitä oireita olivat muun muassa mania ja lisääntynyt itsemurhariski. Amerikkalaisten varoitukset perustuivat yksittäisiin mutta toistuviin havaintoihin.” Thihi, varenikliini= Champix.

No kyllä te varmaan huomaatta jos menen psykoosiin tai maniaan 😀 Ja minähän OLEN aikaisemmin kärsinyt psyykkisistä ongelmista, joten nähtäväksi jää…

IL jatkaa että ”Oulun yliopiston psykiatrian professorin Sari Lindemanin mukaan oululaistutkijoiden varenikliinihavainto muistuttaa siitä, että lääkkeillä voi olla yksilöllisiä, ennustamattomia vaikutuksia. Siksi lääkitysten määräystä, käyttöä ja lopetusta on seurattava huolellisesti.” Mullehan vaan annettiin se resepti ja kerrottiin lääkeen annostusmäärä. Se siitä seurannasta… En ole vielä päättänyt otanko lääkkeen käyttöön, mutta jos otan, niin aikaisintaan juhannuksen jälkeen, koska meillä alkoi taas kolmet yt-neukat.

Mainokset

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s