Rasisti

Olen rasisti.

Pidän ulkomaisesta ruoasta. Thaimaalaiset curryt, NAM. Kiinalaiset hässäkät, YUM. Nepalilaiset ja intialaiset kermajutskat ja NAAN. Japanilaiset vegeruuat voi eiiii hitto miten hyvää. Onneksi leviä perse on eduksi terveydelle.

Olen kiinnostunut muiden maiden kulttuurista ja uskonnoista joilla ei (vielä?) ole suurta jalansijaa Suomessa. Uskonnon ymmärtäminen monesti auttaa ymmärtämään ihmistä. Lisäksi ne tarinat on aika mielenkiintosia ja näistä tarinoista saa irti omaankin elämään aika paljon.

Mun työpaikalla on jotain yli 40:ää kansallisuutta edustettuina ja kaikki värit ja suurimmat uskonnot. Olen päivittäin tekemisissä erimaalaisten ihmisten kanssa. Mulla on myös ulkomaalaisia ja erivärisiä ihmisiä kavereina.

Olen huolissani esimerkiksi Gazan kriisistä ja eri Afrikan valtioiden kärhämistä. Niillä ihmisillä ei ole asiat siellä hyvin. Miten heitä voisi auttaa? Miten voi vaikuttaa johonkin diktaattoriin joka vähät välittää mistään muusta kuin omasta vallastaan ja tekee kaikkensa sen eteen että se valta säilyy, riippumatta siitä kuinka paljon ihmiset joutuvat kärsimään jotta se valta säilyy?

Tykkään lukea. En lue vain fiktiota, luen myös faktaa. Sain juuri luettua kirjan ”herra Marco Polon ihmeellisistä matkoista” ja oli mielenkiintoista verrata Polon kuvauksia nykyaikaan ja siihen mitä ”oikea” historiantutkimus on meille paljastanut matkojen aikaisista oloista.

Kohtelen jokaista henkilökohtaisesti tapaamaani ihmistä yksilönä. Jos tämä yksilö suoltaa sontaa muurin takaa (vrt. Mielipiteesi on väärä ja tästä asiasta ei keskustella) saatan olla hyvinkin kuivakka akka kommunikaatiossa. Jos sonnan sijasta tulee kysymyksiä (en ole samaa mieltä/en ymmärrä mitä tarkoitat, voitko perustella7selvittää), olen iloinen, koska pidän älyllisistä keskusteluista. Jos ollaan samaa mieltä niin haetaan lisää aspekteja ja jauhetaan. Tämä on koettu monen monta kertaa työpaikalla.

Silti olen rasisti. Siltä ainakin tuntuu nykyisessä mediaympäristössä. Olen rasisti koska KEHTAAN arvostella täysin avointa maahanmuuttopolitiikkaa ja luoda negatiivisia skenaarioita sen vaikutuksista suomalaiseen, suht turvalliseen yhteiskuntarakenteeseen. Hyi minua. Ei saa olla rasisti. Hyihyi.

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s